فهرست اخبار فهرست اخبار

بازرس ها مدرسان و ناظران سازمان هستند

شیراز شهر شعر ، شعور و فرهنگ میزبان بازرسان بانک در دوره آموزش و تفریحی بود . این دوره آموزشی به مدت سه روز در مجتمع جهانگردی شیراز برگزار گردید و همکاران علاوه بر یادگیری مباحث مطروحه از مکان های تاریخی شیراز بازدید نمودند. همچنین دکتر رحمانی فارغ التحصیل دانشگاه تهران و یکی از مدرسان مطرح در زمینه های کنترل پروژه ، اصول و فنون مذاکره ، تحقیقات بازار که دارای تجربیات آکادمیک از کالج لوس آنجلس و مدرس دوره کامفر اتریش نیز تدریس این دوره را بر عهده داشت.

محمد نقابدوست رئیس اداره بازرسی با بیان این مطلب که دوره های آموزشی نیازی ضروری و مستمر تمامی کارکنان است ، تشریح کرد : هدف اصلی برپایی دوره آموزشی ایجاد ارتباط بیشتر ، استفاده از تجربیات یکدیگر ، کسب علم و  رفع مشکلات همکاران می باشد.

وی دستاورد های کیفی و کمی بازرسی طی چهار سال اخیر سخن گفت و توضیح داد : تمامی شعب بانک در مدت 12 ماه مورد بازرسی قرار می گیرد و علاوه بر آن به 20 درصد شعب هم به صورت سرزده سرکشی می شود.

رئیس اداره کل بازرسی دستاورد بزرگ این اداره را پیشرفت چشم گیر در ارتقاء کیفیت ابلاغیه ها توسط همکاران دانست و نتیجه آن را تغییر نگرش تمامی کارکنان بانک به فعالیت بازرسان خاطر نشان کرد.

وی بازرس ها را به مدرسان و ناظران تشبیه کرد و وجود آن ها را در راهنمایی و کمک شعب و همچنین جلوگیری از تخلفات مهم قلم داد نمود.

محمد نقابدوست گفت : ما وارث 81 سال زحمت همکاران هستیم و پیشرفت خود را مدیون آموزش و از خودگذشتگی ایشان میدانیم ، پس باید به طوری عمل کنیم تا همچون گذشته پرچم پر افتخار بانک را بر افراشته نگه داریم.

مجید امیری مدیر شعب استان فارس با بیان اینکه بارزسی از جنسی خاص  و دارای سختی های فراوان است، گفت : البته بازرسی حسن های فراوانی دارد که بزرگترین آن آشنایی با فرهنگ ، اقوام و نژاد های مختلف مردم و یافتن دوستانی گرانقدر است .

وی با بیان این مطلب که بازرسان با ورودشان به استان ها با خود آرامش را به همراه می آورند ، افزود : بارزسان باعث می شوند تا کار ها به نحو احسن انجام پذیرند و انتقال آرامش همدلی را در استان ها به ارمغان می آورد.

امیری همچنین همکاران استان فارس را افرادی کوشا معرفی کرد که توانسته اند طی تمامی ادوار ارزشیابی عملکرد جایگاه این مدیریت را در منطقه سبز حفظ نمایند.

مدیر شعب استان فارس تشریح کرد : ارائه تسهیلات بیش از یک و نیم برابر منابع سبب شده تا علاوه بر اجرای هدف اصلی بانک در راستای خانه دار کردن مردم ، کمک فراوانی را در زمینه اشتغال و زیبا سازی شهری شاهد باشیم.

دکتر رحمانی یکی از وظایف اصلی بازرسان را شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان دانست و آن را در برنامه ریزی و پیشرفت سازمان ضروری عنوان نمود.

وی با بیان این مطلب که سازمان ها مانند موجودات زنده دارای حیات هستند توضیح داد : در این راستا می بایست بر اساس یک برنامه ریزی دقیق آینده سازمان را پیش بینی نماییم.

دکتر رحمانی سازمان ها را به دو دسته تولید و خدمات محور تقسیم کرد و افزود: بانک یک سازمان خدمات محور می باشد و به دلیل ارتباط مستقیم با مشتریان ، توجه به شناخت نوع  شخصیت افراد از لحاظ روانشناسی به ما را در رسیدن به موفقیت یاری می رساند.

وی با تقسیم بندی سبک های فکری افراد به شنیداری ، دیداری ، شهودی و تلفیقی ، توضیح داد :  مدل برنامه ریزی درسازمان می بایست بر اساس این تقسیم بندی در نظر گرفته شود تا اجزای سازمان بتوانند به خوبی عمل نمایند.

دکتر رحمانی علاوه بر این سخرانی ، طی دو روز بازرسان را با ساختار و مفاهیم برنامه ریزی و همچنین ریسک فناوری آشنا نمود.

 

آخرین بروزرسانی 1398/12/7